Se vår stora lagerrensningskampanj och vår black weekend-rea här

GardenStore bygger en ny e-handel och köp kan därför inte genomföras just nu. Välkommen tillbaka våren 2024!

Åtgärda fel inom garantitiden?

Beställning
Betalning
Produkter
Retur & Reklamation
Priser & Rabatter

Om din produkt slutat fungera och är inom garantitiden behöver den oftast komma in till en serviceverkstad för undersökning.

För att veta om din produkter behöver komma till en serviceverkstad registerar du ärendet under reklamation hos oss och därefter följer instruktionerna.

Registera ärende

Om den behöver lämnas in på serviceverkstad:
Det är serviceverkstaden som fastställer om det är en garantiärende eller ett handhavandefel. Om det är ett garantiärende står GardenStore för reparationskostnaderna.

Om det däremot är ett handhavandefel står du som kund för reparationskostnaderna.

Därför rekommenderar vi att om möjligt försöka fastställa om det är ett garantiärende eller ej innan du lämnar in den till en serviceverkstad.

Alla produkter som lämnas in för att åtgärda garantifel ska lämnas in först efter kontakt med vår kundservice och då enbart inlämnas hos auktoriserade serviceverkstäder.


Relaterade ämnen