Se vår stora lagerrensningskampanj och vår black weekend-rea här

GardenStore bygger en ny e-handel och köp kan därför inte genomföras just nu. Välkommen tillbaka våren 2024!

Registrera din retur, reklamation eller transportskada

Denna sida är för tillfället inte tillgängligt då underhåll pågår - Tack för ditt tålamod!

 

Retur
Som privatkund har du rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 30 dagar. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter dagen då du mottagit den sista varan eller delen av din beställning. Om ångerfristen löper ut på en lördag eller helgdag förlängs fristen till nästkommande vardag.

Ångerrätten gäller inte vid leverans av förseglade varor, som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, till exempel och förseglingen har brutits av konsumenten. Ångerrätten gäller inte heller för levande växter eller färskvaror, lär mer om det i våra köpvillkor.

Vill du ångra ditt köp ber vi dig registrera en retur via vårt formulär nedan.

Byte

Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg:

  • För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida
  • Registera din retur med de produkter du önskar returnera

När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat samt returfraktkostnad. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den. 

 

1. För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida.
2. Kontakta vår Kundservice här för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet.
3. När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den. När returen är hanterad skickar vi dig en bekräftelse på mejl.

Skickades dina produkter i flera olika paket? Om produkterna skickades i flera olika paket och inte går att packa i ett när det ska skickas tillbaka. Då registerar du ett ärende per paket och väljer de artiklar som varje paket innehåller. Därefter tar du kontakt med oss genom kontaktformuläret så tar vi bort så du enbart betalar en returfraktkostnad.

Transportskada
Om du öppnar paketet och det blivit en skada på en eller flera produkter behöver du registrera fraktskadan till transportbolaget omgående.

Du måste rapportera transportskadan inom 5 dagar efter mottagandet annars kan vi inte godkänna en transportskada. Rapportera skadan gör du genom formuläret nedan.

Reklamation
Om din produkt slutat fungera och är inom garantitiden eller är ett reklamationsärende, alltså ett fel som fanns på produkten när den mottogs anmäler du detta hos oss.

Eftersom reklamationsärenden är unika till skillnad från återköp behöver du registera ditt ärende nedan och därefter de följa instruktioner som skickas till dig via mail.