Registrera din retur, reklamation eller transportskada

Retur
Som privatkund har du rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 90 dagar. Ångerfristen löper ut 90 dagar efter dagen då du mottagit den sista varan eller delen av din beställning. Om ångerfristen löper ut på en lördag eller helgdag förlängs fristen till nästkommande vardag.

Ångerrätten gäller inte vid leverans av förseglade varor, som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, till exempel och förseglingen har brutits av konsumenten.

Vill du ångra ditt köp ber vi dig registrera en retur via vårt formulär nedan.

Skickades dina produkter i flera olika paket? Om produkterna skickades i flera olika paket och inte går att packa i ett när det ska skickas tillbaka. Då registerar du ett ärende per paket och väljer de artiklar som varje paket innehåller. Därefter tar du kontakt med oss genom kontaktformuläret så tar vi bort så du enbart betalar en returfraktkostnad.

Transportskada
Om du öppnar paketet och det blivit en skada på en eller flera produkter behöver du registrera fraktskadan till transportbolaget omgående.

Du måste rapportera transportskadan inom 7 dagar efter mottagandet annars kan vi inte godkänna en transportskada. Rapportera skadan gör du genom formuläret nedan.

Reklamation
Om din produkt slutat fungera och är inom garantitiden eller är ett reklamationsärende, alltså ett fel som fanns på produkten när den mottogs anmäler du detta hos oss.

Eftersom reklamationsärenden är unika till skillnad från återköp behöver du registera ditt ärende nedan och därefter de följa instruktioner som skickas till dig via mail.

Copyright © 2022 GardenStore Nordic AB. All rights reserved.