Se vår stora lagerrensningskampanj och vår black weekend-rea här

GardenStore bygger en ny e-handel och köp kan därför inte genomföras just nu. Välkommen tillbaka våren 2024!

RETUR OCH REKLAMATION

REKLAMERA EN VARA

Gardenstore rekommenderar Kunden att alltid kontrollera varan vid leverans för att säkerställa att den är riktig och felfri. Vid reklamation skall Kunden kontakta Gardenstore via (kontakta oss) och uppge ordernummer och orsak till reklamation. Därefter kommer Kunden överens med Gardenstore om hur retur och ersättning skall hanteras. Vid godkänd reklamation ersätts Kunden för eventuell returfrakt.

Registrera din reklamation här

ÅNGER / ÖPPET KÖP OCH RETUR

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du som kund bekostar alltid returfrakten. Önskar du skicka varor i retur behöver du alltid kontakta oss innan varorna skickas. Kunden har 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen.

 

För att ångerrätten skall gälla ska varan kunna säljas som ny och varan och originalförpackning återlämnas i väsentligen oförändrat skick.

 

Du har inte ångerrätt om på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Detta innebär exempelvis att om avtalet gäller en tillverkningsvara som skapas på beställning av Kunden gäller inte ångerrätten. Kunden har dock bytesrätt och reklamationsrätt.

 

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Varan måste vara i säljbart skick med en oskadad originalförpackning. Produkten behöver returneras i samma skick som när den köptes och får därav inte vara använd.

Vid utövande av ångerrätten måste Kunden registrera sin retur på denna sida: https://www.gardenstore.se/retur.


Gardenstore ska betala tillbaka vad Kunden har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaderna.

 

Återbetalning av varan skall ske snarast eller inom 30 dagar från den dag då Gardenstore tog emot returen. Returkostnaden betalas av Kunden. Returfraktkostnaden anges vid registrering av returärende. Returen skall skickas med företagspaket åt den adress som Kunden och Gardenstore i kontakt med varandra kommit överens om. 

För alla paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande:

    Collect / Service Point under 10kg: 199kr

    Collect / Service Point över 10kg: 299kr

    Hemleverans PostNord/DHL: 499kr

    Hemleverans Airmee under 10kg: 249kr

    Hemleverans Airmee över 10kg: 499kr

    Hemleverans PostNord Groupage: 1499kr

    Stycke-/Partigods: 2499kr

Registrera din retur här

TRANSPORTSKADOR

Du som kund ansvarar inte för händelser som uppkommer innan du mottagit ditt paket, exempelvis transportskada eller borttappat gods. För att full ersättning vid eventuell transportskada ska kunna utgå är det dock viktigt att du kontrollerar emballaget noga när du tar emot din leverans. Om leveransen skulle vara skadat på något vis är det viktigt att du fotograferar paketet invändigt och utvändigt och anmäler transportskadan till oss. Släng inte emballaget innan vi svarat att vi fått det material vi behöver för att anmäla transportskadan. Reklamation av transportskada ska göras så snart som möjligt, men senast inom 5 arbetsdagar från leveranstillfället.

Registrera din transportskada här